Klachtenregeling
Wat te doen als u klachten heeft?
Onderwijs is mensenwerk en soms gaat iets niet zoals we het bedoelen. Als er wat is dan willen we graag luisteren en met een eventuele klacht kunt u altijd bij ons terecht. Om de klacht goed te kunnen behandelen is het van belang dat deze op de juiste plek binnenkomt.
Heeft u een klacht op het niveau van de groep, dan is de procedure als volgt:
- U meldt uw klacht bij de betrokken groepsleerkracht. U kunt dit mondeling of schriftelijk doen. De leerkracht nodigt u op korte termijn uit om uw klacht te bespreken en zo mogelijk op te lossen.
- Indien voor beide partijen geen bevredigende oplossing gevonden kan worden, kunt u contact opnemen met de intern begeleider of de directeur. Zij proberen in onderling overleg met betrokkenen alsnog tot een oplossing te komen.
- Indien dit niet mogelijk blijkt, zal de directeur u doorverwijzen naar een KOC-vertrouwenspersoon. Deze KOC-vertrouwenspersoon kent de school goed maar is er niet aan verbonden. De KOC-vertrouwenspersoon gaat na of via bemiddeling een oplossing kan worden bereikt. De KOC-vertrouwenspersoon is bereikbaar via vertrouwenspersonen@kocgroningen.nl.
- Indien ook dit niet mogelijk blijkt, dan kunt u uw klacht indienen bij het KOC-bestuur of bij de Klachtencommissie voor het Katholiek Onderwijs, Postbus 82324, 2508 EH Den Haag, 070-3925508. Klachten dienen schriftelijk en ondertekend te worden ingediend.
- Voor meer informatie zie de “Klachtenregeling KOC”. Deze klachtenregeling en de toelichting daarop kunt u inzien via de link hieronder.
Heeft u een klacht op het niveau van de school, dan kunt u de eerste stap overslaan. U meldt uw klacht in dit geval meteen bij de directeur. De klachtenregeling is beschreven in de Klachtenregeling KOC. (zie link)